Strony zapleczowe

Strony zapleczowe to miejsca, w których specjaliści SEO zamieszczają linki do pozycjonowanych witryn. Opinie na temat skuteczności oraz przydatności zaplecz pozycjonerskich są różne i w zależności od umiejętności, oraz poziomu wiedz na temat ich tworzenia. Dobra strona zapleczowa wymaga tworzenia wartościowych treści w sposób cykliczny, a nie jednorazowy. Strona zapleczowa wymaga ciągłych nakładów finansowych. Dobra strona zapleczowa to taka, którą  odwiedza kilka tysięcy użytkowników miesięcznie. Stronami całkowicie bezwartościowymi są takie, które nie przyciągają użytkowników. Brak wartości strony, na której zamieszczamy linki, to brak jakości linków. Mało która firma posiada zaplecza cyklicznie uzupełnianie w ciekawe artykuły opisujące interesujące oraz bieżące tematy. Tworzenie stron zapleczowych jest czasochłonne, co zniechęca wielu specjalistów SEO do ich budowania. Zamiennikiem zaplecz stały się katalogi stron czy portale do zamieszczania wpisów, a także fora internetowe. Wielu specjalistów SEO woli kupić link w katalogu czy na czyimś blogu niż samodzielnie budować własne zaplecze pozycjonerskie. Stworzenie jednego wartościowego tekstu może trwać nawet 8 godzin. Dla części branży SEO jest to koszt nie do udźwignięcia. Oczywiście firmy zatrudniają copywriterów, którzy tworzą dużo treści, >która nie jest poszukiwana przez użytkowników Internetu. Bardzo często wiele stron zapleczowych kończy swój żywot po wstawieniu na nie kilku tekstów. Wpływ stron zapleczowych na pozycjonowanie od zawsze miało bardzo duży wpływ. Każdy, kto kiedykolwiek zajmował się SEO, przekonał się, że sama optymalizacja to tylko część sukcesu.

W Internecie pojawia się coraz więcej artykułów mówiących wręcz o konieczności nawiązywania współpracy z blogerami celem kupowania u nich linków. Stronę, na której zamieszczamy linki, można nazwać dobrą w momencie, kiedy jej historia sięga 2-3 lat i generuje organiczny ruch. Dobry kontakt, który się tam zamieszcza, powinien zainteresować czytelnika i zachęcić go do pozostawienia komentarza. Firmy z branży SEO przestały traktować strony zapleczowe jako inwestycje w przyszłość firmy. Strony zapleczowe powinno się tworzyć bez znaczenia na to, czy to się opłaca, czy też nie, ponieważ nie wiadomo kiedy pojawi się wymagający klient. Brak porządnych zaplecz dyskwalifikuje firmę ze skutecznego pozycjonowani stron swoich klientów. Przy budżecie pozycjonowania np.: 500zł nie jest możliwe kupowanie linków w wartościowych miejscach. Gdyby firma SEO kupowała takie linki każdemu klientowi bez znaczenia na wielkość budżetu, to nie zarobiłaby na pozycjonowaniu ani grosza. Na takie zabiegi mogą sobie pozwolić tylko firmy, które obsługują klientów z dużymi budżetami. Zaplecza powinny być czymś, co pozwoli firmie SEO swobodnie osiągać efekty. Własne zaplecza pozycjonerskie czasami wymagają wyższych nakładów finansowych niż zakup linków. Z drugiej strony niemożliwe jest osiąganie efektów w zadowalającym czasie bez posiadania mocnych zaplecz. To czy opłaca się inwestować w budowę oraz rozwój zaplecz, czy nie zależy od tego, czy chcemy, aby agencja stawała się coraz lepsza i zdobywała zaufanie nowych klientów. Linkowanie jest nadal głównym elementem mającym wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Bez wartościowych miejsc, w których można linkować, bardzo ciężko jest prowadzić skuteczne kampanie SEO.