Od czego zależy stawka za pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to aktualnie najtańsza forma reklamy firmy w Internecie. Dobrze wypozycjonowana strona www może generować nawet kilka tysięcy unikalnych odsłon miesięcznie. Osiąganie takich wyników możliwe jest dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron www, którego cena uzależniona jest od jakości oraz zasięgu. Im szerszy zasięg i większa skuteczności firmy SEO, tym wyższa cena. Każda firma zajmująca się pozycjonowanie stron www stosuje inne metody. Każda z metod generuje inne koszty. Dlatego też stosowanie w SEO stawek rynkowych przez większość firm jest pozbawione logiki i ekonomii. To ile kosztuje pozycjonowanie, zależy od wielu czynników, a nie od popularności frazy. Skuteczność pozycjonowania w Polsce wśród firm SEO jest zróżnicowana. Istnieją firmy, które mają niewielką skuteczność oraz takie, które mają ją większą. Jeśli zleceniobiorca jest w stanie szybko wypozycjonować stronę, to może pozycjonować strony, za niszczą cenę. Jeśli pozycjonowanie trwa długo, to koszt naturalnie może być wyższy z racji na wydłużające się działania, które mają swoją cenę. Pozycjonowanie, pozycjonowaniu nie jest równe i wzorowanie się na konkurencji przy ustalaniu stawki, nie będzie odpowiadało rzeczywistym kosztom, jakie musimy ponieść. Płace w branży SEO są zróżnicowane i wynikają głównie z doświadczenia oraz skuteczności. Im wyższa skuteczność pozycjonera, tym wyższe jego zarobki. Firmy zatrudniające najlepszych specjalistów SEO na rynku chcą dostarczać klientom usługi na najwyższym poziomie. Chcą, aby klient znalazł się w TOP10 dość szybko, co naturalnie przekłada się na cenę pozycjonowania.

Jednoosobowe działalności gospodarcze zajmujące się pozycjonowaniem mogą pozwolić sobie na zaproponowanie niskiej ceny za swoją usługę, ponieważ wykonuje ją samodzielnie. Firmy, które przejechały się na pozycjonowaniu, ponieważ płaciły, a pozycje nigdy nie zostały osiągnięte, przekonały się, że cena w SEO odpowiada kwalifikacjom firmy pozycjonującej. Jeśli duża firma oferuje zbyt tanie pozycjonowanie, to może wyglądać to podejrzanie. Podobnie może być odebrana wysoka cena oferowana przez jednoosobową agencję SEO. Sugerowanie się cenami konkurencji nie wiedząc nic na temat metod jej pracy, można narazić się jedynie na krytykę ze strony klientów. Cena odpowiada także marce firmy. Firmy funkcjonujące na rynku kilka lat z dobrą opinią i zadowalającymi efektami mogą pozwolić sobie na wyższą cenę niż nieznany podmiot, który ma wiele do udowodnienia klientom, jak i rynkowi. Stawka za pozycjonowanie stron www nie może być uśredniana do ceny rynkowej. W SEO nie istnieje coś takiego jak cena dyktowana przez rynek. Każdy specjalista SEO indywidualnie wycenia swoje usługi, dostosowując je do swoich możliwości, wiedzy, skuteczności, kosztów oraz marki. Konkurencyjność w branży nie ma zbyt dużego znaczenia z racji na brak sztywnych zasad działania SEO w wyszukiwarkach internetowych. To, że dana metoda działa dzisiaj, nie znaczy, że będzie działać za tydzień czy za miesiąc. Małą stronę pozycjonuje się szybciej niż bardziej obszerną. W zależności od samej optymalizacji koszty pozycjonowania mogą rosnąć lub spadać. Czynnikiem najczęściej branym pod uwagę powinien być jednak czas, jaki poświęcamy na pozycjonowanie strony.