Jaką przyszłość ma pozycjonowanie stron www w Polsce?

Pozycjonowanie stron www to usługa, która umożliwia wprowadzenie domeny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie stron internetowych jest najtańszą formą marketingu internetowego, który umożliwia dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Żadna inna forma reklamy nie jest tak tania, jak pozycjonowanie. Jednak że przyszłość pozycjonowania w Polsce od jakiegoś czasu stoi pod dużym znakiem zapytania. Efekty, jakie osiągają firmy pozycjonerskie, pokazują, że co roku rynek się kurczy. Przykładem kurczącego się rynku SEO są niskie ceny usług. Wiele firm oferuje pozycjonowanie za 100 – 200zł miesięcznie, aby tylko podpisać jakąkolwiek umowę i zdobyć klienta. Nie ma to nic wspólnego z profesjonalnym SEO, a zdobywaniem jak największej ilości klientów. Przykładem powolnego rozkładu branży są firmy, które obsługują po kilkuset klientów, mając zaledwie kilku pracowników. Klientom swoim mówią, że ich stroną zajmują się profesjonaliści, a w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej. Pozycjonowanie stron www stało się dziedziną, której nie można się nauczyć w szkole średniej czy wyższej. Jedynym źródłem wiedzy są szkolenia, na których nie można się niczego dowiedzieć. Jeśli ktoś zapyta, dlaczego na szkoleniu nie można się dowiedzieć niczego, co pozwoliłoby skutecznie pozycjonować, to wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy sami zdradzilibyśmy skuteczną metodę potencjalnej konkurencji? Szkolenia SEO pomagają jedynie zrozumieć, czym jest pozycjonowanie i jakimi narzędziami należy je wykonywać. Nie odpowiada jednak na pytanie, jak tych narzędzi używać, aby osiągnąć cel.

Większość szkoleń ogranicza się do opowiadania ogólników, które od dawna nie są już aktualne. Coraz większa liczba szkoleń z zakresu SEO na rynku pokazuje, że niektóre podmioty w każdy możliwy sposób chcą utrzymać się na powierzchni. Niepokojącym zjawiskiem jest brak możliwości kształcenia ludzi w tej dziedzinie w szkołach. Obecnie nie istnieje żadna szkoła, która umożliwiałaby zdobycie magistra z SEO. Brak możliwości przekazywania wiedzy przez specjalistów może doprowadzić do kurczenia się rynku. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron musiały samodzielnie zdobywać wiedzę na ten temat. Branża SEO pokazuje, że jeśli nie można z jakiejś dziedziny uzyskać magistra, to nikt nie chce się tego samodzielnie uczyć. Branża SEO pokazuje, że zdobywanie wiedzy na własną rękę nie jest na Topie i nikomu nie chce się tego robić. Pozycjonowanie witryn internetowych stało się dziedziną, która od dłuższego czasu zaczyna przeżywać kryzys. Szybko rosnąca popularność ze względu na trudność zaczęła spadać. Pozycjonowanie stron www nie jest tak popularne, jak było 3-4 lata temu. Nie organizuje się mistrzostw w pozycjonowaniu, a na forach internetowych ciężko znaleźć nowe wpisy na temat branży. Niska skuteczność zniechęca klientów do korzystania z usług, co przekłada się na słabnące zatrudnienie w tej branży. Plusem słabnącej branży SEO są coraz wyższe zarobki wśród specjalistów SEO. Mało kto pamięta, że w czasie kiedy Pozycjonowanie wchodziło do Polski, wystarczyło dodawać stronę do jak największej ilości katalogów stron, a efekt pojawiał się po kilku dniach. Dzisiaj, aby pojawił się efekt, należy stosować odpowiednie standardy pracy, które wymagają nakładów finansowych oraz wiedzy.