Jak wybrać dobry hosting dla firm

Internet to miejsce, w którym co roku miliony ludzi dokonuje zakupów, a także poszukuje różnych usług. Internet stał się miejscem, które zastępuje wiele tradycyjnych form korzystania z usług. Dzisiaj, aby poszukać hydraulika, nie trzeba ograniczać się do swojej miejscowości czy miasta, a można poszukać go w dowolnym miejscu Polski. Wiele firm coraz częściej decyduje się na przeniesienie swojego biznesu również do Internetu. W tym celu zakładają strony internetowe oraz sklepy. Do tego potrzebny jest szybki i bezawaryjny hosting. W sieci można trafić na wiele ofert taniego hostingu bez limitu transferu danych czy liczby kont FTP. Dla osób nieznających tematyki serwerów może się to wydawać kusząca propozycja. Dopiero po zakupieniu takiego hostingu okazuje się, że kolokwialnie mówiąc, nie wyrabia. Dochodzi do przerw w pracy czy wyłączenia z powodu maksymalnej mocy procesora. W przypadku sklepów www może się to wiązać z ponoszeniem strat. Dobry hosting nigdy nie będzie tani a tani nigdy nie będzie dobry. Jeśli chcemy szybki, niezawodny oraz bezpieczny hosting to musimy zapłacić kilka tysięcy zł rocznie. Sklepy www, portale informacyjne czy serwisy do zamieszczania zdjęć nie będą poprawnie funkcjonować na klasycznym hostingu za 200 – 300zł rocznie. Każdy, kto kiedykolwiek korzystał z najtańszych hostingów przekonał się, że można postawić na nim nieskomplikowaną stronę www. Na klasycznym hostingu niemożliwe jest postawienie własnej chmury czy zaawansowanych skryptów. Szkoda tylko, że dostawcy tanich hostingów nie informują, że nie można na nich postawić nic innego oprócz strony www czy prostego sklepu internetowego. Dopiero po zakupie okazuje się, za co się zapłaciło roczny abonament.

Zanim dokonamy wyboru hostingu, należy skonsultować się ze specjalistą, który oceni jakie aktywne funkcje powinien posiadać taki hosting, aby zawartość sprawnie funkcjonowała. Jeśli chcemy zainstalować na hostingu jakieś skrypt, który ma wykonywać wiele operacji jednocześnie, musimy pamiętać, że klasyczny hosting nam na to nie pozwoli. Dobry hosting dla firmy to taki który posiada pomoc techniczną 24 godziny na dobę, w weekendy czy święta. Jeśli prowadzimy ruchliwy sklep internetowy, który każdego dnia generuje sprzedaż, to nie możemy sobie pozwolić na przerwy techniczne, ponieważ poniesiemy straty finansowe. Jeśli prowadzimy portal, który każdego dnia generuje kilkanaście tysięcy odsłon, a żyjemy z reklam, to tracimy. Transfer danych, liczba kont FTP, pojemność oraz moc są elementami, na które należy zwracać uwagę. Przy podstawowych pakietach moc serwerów jest niewielka i przy większej ilości operacji jednocześnie może dojść do przeciążenia. Na Polskim rynku istnieje wiele firm oferujących klasyczne pakiety oraz serwery dedykowane, które kosztują dużo więcej niż zwykły hosting. Ceny przyzwoitych serwerów dedykowanych wahają się od 2000zł wzwyż rocznie. Na serwerach takich można stworzyć własną chmurę, postawić duży sklep www lub platformę, która z powodzeniem będzie w stanie wykonywać wiele operacji jednocześnie. Hosting dla firm powinien mieć także aktywną możliwość zmiany polecenia CRON czy wersji PHP. Możliwość zmiany parametrów serwera ma duże znaczenie dla użytkowników.