Przygotowanie skutecznej dla klienta oferty pozycjonowania strony internetowej nie jest wcale takie proste i oczywiste jak mogłoby się wydawać. Aby pozycjonowanie przynosiło efekty klientowi, należy zaproponować rozwiązanie dopasowane do konkretnej grupy docelowej. Tworzenie ofert na podstawie konkurencyjność branży nie zawsze się sprawdza i sprawia, że część osób traci wiarę w skuteczność SEO. Dla każdego klienta efektywne pozycjonowanie stron www to takie, które generuje jak najwięcej odsłon. Im więcej odsłon tym większe szanse na sprzedaż swoich produktów i usług. Obecność w TOP10 wyników wyszukiwanie nigdy nie daje gwarancji, że strona będzie generowała ruch czy zapytania. Dobierając słowa kluczowe w taki sposób, aby strona pokazywała się wśród największych firm na rynku, jest czymś, co zapewni wysoką widoczność strony, lecz niewielką liczbą odsłon. Bardzo często zdarza się tak, że mały sklep odzieżowy z autorską modą chce być, znajdować się pod frazą: moda damska. Wpisując do wyszukiwarki frazę moda damska, pokazują się najbardziej znane i popularne wśród kobiet marki. Wyobraźmy sobie, że między tymi wynikami wyszukiwania pojawia się nasz sklep. Biorąc pod uwagę, że nasz sklep nie jest znany, to większość odwiedzających osób kliknie znaną i sprawdzoną markę. Współczynnik klikalności do wyświetleń będzie na bardzo niskim poziomie. Dlatego tak ważny jest dobór słów kluczowych pod konkretnego klienta. Dlatego tak ważnym elementem podczas przygotowywania oferty na pozycjonowanie strony www jest realna ocena szans danych słów kluczowych. W zależności od wielkości strony www czy sklepu liczba słów kluczowych, na jakie ma być pozycjonowana strona www, ma duże znaczenia. Klient czasami decyduje się na 6-10 słów kluczowych licząc na dobry wynik. Jeśli np.: potencjał słów kluczowych wynosi 1000 wyświetleń, to nie znaczy, że 1000 wyświetleń równa się 1000 możliwych klików. Część tych odsłon kończy się zamknięciem wyszukiwarki lub przejściem na kolejną stronę wyników. Jeśli klient chciałby uzyskać np.: 1000 kliknięć miesięcznie w swoją stronę to potencjał fraz musiałby wynosić około 10 tys. wyświetleń, biorąc pod uwagę fakt, że nie będziemy musieli konkurować z największymi w branży. Realna ocena przedstawiana klientowi pozwala zrozumieć, czego można się spodziewać po kampanii. Oczywiście im większy budżet na pozycjonowanie, tym mocniejsze efekty pozycjonowania. Efekty pozycjonowanie w dużej mierze zależą od nakładów pracy. Pozycjonowanie za 200zł miesięcznie nieograniczonej liczby fraz nie sprawdza się w większości przypadków. Przy tworzeniu oferty SEO warto pamiętać, że najlepsze efekty daje pozycjonowanie na nieograniczoną liczbę fraz, co pozwala wykorzystać cały potencjał strony, a nie tylko części. Niestety dość często można trafić na firmy, które oferują usługi, wiedząc, że nie przyniosą klientowi zakładanego efektu. Bardzo często zdarzają się klienci, którzy nie chcą dopuścić do siebie faktu, że planowany efekt nie będzie możliwy do osiągnięcia bez odpowiednich nakładów. Firmy inwestujące w szerokie oferty pozycjonowania w firmach, które traktują klienta poważnie i oferują mu coś, co realnie przyniesie efekty, realnie zyskują. Firmy, które traktują pozycjonowanie jako próbę podbicia rynku za 300zł, niewiele zyskują.
|